Saturday, May 22, 2010

VIVA BERWARNA OREN

Semalam aku bersama suami dan anak-anak keluar untuk membetulkan cermin mataku yang patah.Aku nak pergi ke kedai yang selalu aku pergi bila nak buat cermin mata malangnya dah tutup maklumlah dah pukul 9 malam.Aku cakap kat suami cuba pergi ke kedai cermin mata kat sebelah 'Chaw Kueh Teow' ternyata aku bernasib baik kerana kedai itu belum pun menamatkan perkhimatannya.Maka celiklah balik mata aku yang seperti orang buta bila tak memakai cermin mata.Selesai urusan cermin mata suami pun bertanya kita nak kemana sekarang ni lalu aku mencadangkan kami ke iCity Shah Alam.

Dari highway kelihatan pemandangannya amat menarik sekali dan anak-anak amat teruja melihatnya.Tapi mata aku pula terpaku melihat deretan kereta yang nak kesana sesak jalanraya dibuatnya.Suami aku pun memutuskan untuk mengikut saja kereta didepan kami bila kereta didepan mendapat tempat parking suami aku pun terus ikut parking dibelakang kereta Viva berwarna Oren itu.Aku dapat melihat betapa gelabahnya makwe-makwe didalam kereta viva itu tentu mereka tertanya-tanya apa kenalah orang ni tiba-tiba je parking belakang kereta mereka.

Suami aku pun terus jumpa makwe tu dan cakap nanti kalau nak balik talipon ye lalu aku pun bertukar-tukar no talipon untuk memudahkan urusan.Moral yang dapat aku simpulkan dari kejadian ini adalah tak semua orang sudi berkongsi tempat parking seperti yang dilakukan oleh pemandu viva itu lebih-lebih lagi dalam keadaan yang sesak seperti itu.Bagi aku itu adalah sikap yang terpuji bila dia sanggup memberi sedikit ruang untuk oranglain pun mendapat parking.Oleh itu aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada pemandu Viva berwarna oren semoga banyak lagi pemandu yang bersikap seperti anda.

No comments:

Post a Comment